Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Trzebieszów

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
ŚWIADCZENIE RATOWNICZE DLA STRAŻAKÓW OSP przyznawane na podstawie art. 16 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych (Dz. U. poz. 2490)
Znak
OSP Świadczenia Ratownicze
Data utworzenia
2022-02-24
Obowiązujący
2022-02-24 -
Opis

ŚWIADCZENIE RATOWNICZE DLA STRAŻAKÓW OSP

1. PRAWO NA MOCY ART. 16 USTAWY Z DNIA 17 GRUDNIA 2021 R. O OCHOTNICZYCH STRAŻACH POŻARNYCH (DZ. U. Z 2021 R. POZ. 2490) PRZYSŁUGUJE STRAŻAKOWI RATOWNIKOWI OSP, KTÓRY:

  1. mężczyzna: osiągnął 65. rok życia i czynnie uczestniczył w działaniach ratowniczych lub akcjach ratowniczych (przynajmniej 1 raz w każdym roku) przez co najmniej 25 lat;
  2. kobieta: osiągnęła 60. rok życia i czynnie uczestniczyła w działaniach ratowniczych lub akcjach ratowniczych (przynajmniej 1 raz w każdym roku) przez co najmniej 20 lat:

Uwaga: nie jest wymagane zachowanie ciągłości wysługi lat w OSP

2. OSOBA UBIEGAJĄCA SIĘ O ŚWIADCZENIE RATOWNICZE SKŁADA DO KOMENDANTA MIEJSKIEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W LUBLINIE NASTĘPUJĄCE DOKUMENTY:

3. WNIOSEK o przyznanie świadczenia ratowniczego, który jest Załącznikiem do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 lutego 2022 r. w sprawie wniosku o przyznanie świadczenia ratowniczego (Dz. U. z 2022 r. poz. 316); na wniosku należy dopisać właściwy ze względu na rozliczenie podatkowe Urząd Skarbowy (np. Drugi Urząd Skarbowy w Lublinie)

4. Dokumenty potwierdzające bezpośredni udział w działaniach ratowniczych, tj.:

  • do 31 grudnia 2011 r. ? pisemne oświadczenie 3 świadków,
  • od 1 stycznia 2012 r. do 31 grudnia 2021 r. ? dokumentacja prowadzona przez PSP lub pisemne oświadczenie 3 świadków,
  • od 1 stycznia 2022 r. ? dokumentacja prowadzona przez PSP.

5. Oświadczenia 3 świadków potwierdzające czynne uczestnictwo wnioskodawcy w działaniach ratowniczych lub akcjach ratowniczych muszą spełniać poniższe wymagania:

- oświadczenia świadków mają formę pisemną;

- każde oświadczenie jest zweryfikowane przez Wójta Gminy Trzebieszów pod względem jego wiarygodności;

jednym ze świadków musi być osoba, która pełniła funkcje publiczne lub była zatrudniona w urzędzie obsługującym organ administracji samorządowej w okresie, który ma potwierdzić bezpośredni udział wnioskodawcy w działaniach ratowniczych lub akcjach ratowniczych;

6. świadkiem nie może być:

1) małżonek, rodzeństwo, wstępny, zstępny lub powinowaty do drugiego stopnia wnioskodawcy,
2) osoba związana z wnioskodawcą tytułem przysposobienia, opieki lub kurateli,
3) osoba pozostająca wobec wnioskodawcy w stosunku podrzędności służbowej,
4) osoba skazana prawomocnym wyrokiem sądu za popełnione umyślnie przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;

7. każdy świadek jest obowiązany do zawarcia w oświadczeniu klauzuli o następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia."

 

8. Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Łukowie na wniosek strażaka ratownika OSP lub jego przedstawiciela ustawowego, pełnomocnika albo opiekuna prawnego przyznaje, w formie decyzji, świadczenie ratownicze i ustala jego wysokość po:

1) sprawdzeniu kompletności wniosku o przyznanie świadczenia ratowniczego;

2) spełnieniu przez wnioskodawcę wymagań dotyczących osiągniętego wieku i potwierdzonego udziału w działaniach ratowniczych.

3) osiągnięciu przez wnioskodawcę wieku uprawniającego do przyznania świadczenia ratowniczego.

9. Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Łukowie niekompletny wniosek o przyznanie świadczenia ratowniczego organ przyznający pozostawia bez rozpoznania.

10. Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Łukowie postępowanie o przyznanie świadczenia ratowniczego kończy nie później niż w terminie 60 dni od dnia złożenia wniosku o przyznanie tego świadczenia wydając decyzję, którą doręcza wnioskodawcy.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L z 2016 r. Nr 119, s. 1 ze zm.) – dalej: „RODO” informuję, że:

  1. Administratorem Państwa danych jest Gmina Trzebieszów reprezentowana przez Wójta z siedzibą w Trzebieszowie Drugim 89, 21-404 Trzebieszów; numer telefonu: (25)796-03-55; adres e-mail: sekretariat@trzebieszow.gmina.pl
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie pod adres Administratora.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu weryfikacji i potwierdzenia oświadczeń świadków dla wnioskodawców ubiegających się o przyznanie świadczenia ratowniczego na podstawie ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych.
  4. Podstawą dopuszczalności przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) w zw. z przepisami ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych oraz Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 lutego 2022 r. w sprawie wniosku o przyznanie świadczenia ratowniczego.
  5. Przetwarzanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Osoby, których dane dotyczą są zobowiązane do ich podania przy składaniu wniosku o świadczenie ratownicze. Nieprzekazanie danych osobowych skutkować będzie brakiem możliwości przyznania świadczenia ratowniczego.
  6. Dane osobowe będą ujawniane osobom działającym z upoważnienia Administratora, mającym dostęp do danych i przetwarzającym je wyłącznie na polecenie Administratora, chyba że wymaga tego prawo UE lub prawo państwa członkowskiego oraz podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych z którymi współpracuje Administrator. Odbiorcami będą: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Łukowie, Komenda Głowna Państwowej Straży Pożarnej, Zakład Emerytalno-Rentowy MSWiA, Minister właściwy ds. wewnętrznych, dostawca oprogramowania.  
  7. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji w/w celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych.
  8. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
  9. prawo dostępu do danych osobowych oraz otrzymania ich kopii;
  10. prawo do sprostowania danych;
  11. prawo do ograniczenia przetwarzania;
  12. prawo do usunięcia danych, o ile znajdzie zastosowanie jedna z przesłanek z art. 17 ust. 1 RODO.
  13. Ma Pani/Pan prawo do złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
Plik
pdf pobrano: 6 razy
Załączniki
pdf 1,11 MB pobrano: 3 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Sulej Marcin
Dodano do BIP dnia: 2022-02-24 09:48:18